כל אחד מאיתנו חולם בסתר על יום מסוים בחיינו בו נחשוב על ההמצאה החדשה אשר אותה נמכור בקלות ובפשטות לחברה גדולה והתמלוגים בכל חודש יעברו אלינו בהעברה בנקאית ומשם נשאר רק לרוץ להזמין את הטיסה הבאה לאיים הקריביים.
מאמר זה יעסוק בדרכי מכירה של פטנטים ורעיונות לחברות בתחום.
נחזור לאותו יום בחיינו בו חשבנו על המצאת המאה אשר עתידה להשפיע רבות על חיי רבות מתושבי העולם. עלינו להעלות על הכתב את אופי ההמצאה, ייחודה, כיצד ניתן להפעילה, את היתרונות שלה על פני המוצרים הקיימים והתחליפים ולנסות להבהרי כמה הפיתוח הטכנולוגי של ההמצאה מורכב והאם אנחנו יכולים לפתח אב טיפוס להמחשה לבד.
הצעד השני שעלינו לבצע, הנו ביצוע חיפוש בצורה מקצועית אצל חברות יזמות או עורכי פטנטים אשר להם הגישה למאגרים בתשלום ומאגרים פתוחים.
החיפוש הינו צעד קריטי ויש להיחשף למרבית התוצאות הקיימות ולאמוד בצורה מקצועית את החדשנות שלנו בטרם נמשיך להתקדם לשלב הבא, כאשר המטרה העיקרית היא לוודא שאנחנו לא פוגעים בזכויות יוצרים של ממציאים אחרים, ושקיימת חדשנות להמצאה שלנו על פני הפטנטים הקיימים. השלב הבא שעלינו לבצע הנו להכיר את השוק אליו המוצר שפיתחנו עתיד לחדור. בכל שוק או תחום בעולם קיימים מספר יצרנים שמייצרים מוצרים שתפקידם לספק צורך מסוים.
עלינו לאסוף את כל המידע שניתן על יצרנים אלו מכיוון שהם אלו שביכולתם לייצר את המוצר שפיתחנו ולהעביר אותו בהצלחה בערוצי ההפצה שהקימו בהשקעות ובזמן רב תחת שם המותג שלהם.
בין פריטי המידע שחשוב לאסוף, ניתן לציין בעיקר את פוטנציאל הפעילות, מוצרים זהים ומתחרים בשוק, רמות מחיר בכל אחד משלבי ההפצה, תווי תקן ואישורים
אומרים שאין טוב ממראה עיניים ולכן עומדות בפנינו שתי אפשרויות, האחת היא להכין הדמיות שיציגו את המוצר ויכולותיו והשנייה היא לפתח אב טיפוס ראשוני, בשני המקרים חייבים לוודא שהכלי שאותו הכנו מציג את היכולות, יתרונות והחדשנות של ההמצאה שלנו.
מבחינה עסקית עדיף לגשת לפגישה עסקית עם אב טיפוס עובד שמציג את אופן הפעילות ומעוצב ככל שניתן, אך לעיתים ההשקעה הזו אינה מצדיקה את עצמה, בעיקר ברעיונות שגם הדמיה ממוחשבת נוכל להציג את ההמצאה בצורה הטובה ביותר. .
במרבית המקרים החברה אינה מחפשת את העיצוב אל רק את הקונספט של המוצר, כי הרי את עיצובו היא תתאים לקו מוצרים שהיא משווקת כיום ובהתאם לשיקוליה העסקיים ולאסטרטגיה אותה תבחר עבור המוצר.
המטרה בכל ההכנות הינה למכור את ההמצאה שלנו לחברה היעד אבל בטרם נבצע פנייה לחברות היעד יש לשקלל את כל הנתונים העסקיים לכדי ביצועים פיננסיים אשר מטרתם היא להעריך ולאמוד את הפעילות הפיננסית של החברה שתרכוש את המוצר וההכנסה הנוספת שהיא עתידה להכניס וכמובן את הרווחים שהם ייצרו מזה.
אחד הנתונים החשובים ביותר היא אחוז התמלוגים או המחיר שאותו אנחנו עתידיים לדרוש מהחברה הרוכשת, המחיר אותו נדרוש צריך להיות נגזרת מהרווח העתידי של חברת היעד, לאחר מכן אותו נמיר לתמלוגים ממחיר או אחוז שחברת היעד תמכור.
עלינו מוטלת המשימה להציג להם את כדאיות הרכישה, אחרי הכול הם משקיעים בהמצאה שלנו, וכמו בכל השקעה יש צורך להציג איך מחזירים אותה ואיך מרווחים ממנה.
הצעת הרכישה שלנו לחברת היעד יכולה להיות במספר סוגים ודרכים, המקובלים ביותר הינם, אחוז המחיר הייצור של המוצר החדש, אחוז ממחיר המכירה של המוצר ותשלום חד פעמי או שילבו בינהם, ההצעה משתנה בהתאם לסוג המוצר, סוג וגודל חברת היעד וכד'.
לאחר כל ההכנות, שחשוב שיהיו מקצועיות ככל הניתן, כי הרי החברות יעד יודעות את הנתונים, יש צורך לבצע פניה מסודרת אליהן, הפניה צריכה להיות באמצעות מסמך שיווקי שיגרום להם להביע עניין ולתאם פגישת היכרות, משם תהליך המשא ומתן תלוי בך ובצוות המקצועי שמלווה אותך.
הדרך אומנם קשה ואורכה אבל ההתמדה משתלמת מאוד בסוף.
מאמר זה יעסוק בדרכי מכירה של פטנטים ורעיונות לחברות בתחום.
נחזור לאותו יום בחיינו בו חשבנו על המצאת המאה אשר עתידה להשפיע רבות על חיי רבות מתושבי העולם. עלינו להעלות על הכתב את אופי ההמצאה, ייחודה, כיצד ניתן להפעילה, את היתרונות שלה על פני המוצרים הקיימים והתחליפים ולנסות להבהרי כמה הפיתוח הטכנולוגי של ההמצאה מורכב והאם אנחנו יכולים לפתח אב טיפוס להמחשה לבד.
הצעד השני שעלינו לבצע, הנו ביצוע חיפוש בצורה מקצועית אצל חברות יזמות או עורכי פטנטים אשר להם הגישה למאגרים בתשלום ומאגרים פתוחים.
החיפוש הינו צעד קריטי ויש להיחשף למרבית התוצאות הקיימות ולאמוד בצורה מקצועית את החדשנות שלנו בטרם נמשיך להתקדם לשלב הבא, כאשר המטרה העיקרית היא לוודא שאנחנו לא פוגעים בזכויות יוצרים של ממציאים אחרים, ושקיימת חדשנות להמצאה שלנו על פני הפטנטים הקיימים. השלב הבא שעלינו לבצע הנו להכיר את השוק אליו המוצר שפיתחנו עתיד לחדור. בכל שוק או תחום בעולם קיימים מספר יצרנים שמייצרים מוצרים שתפקידם לספק צורך מסוים.
עלינו לאסוף את כל המידע שניתן על יצרנים אלו מכיוון שהם אלו שביכולתם לייצר את המוצר שפיתחנו ולהעביר אותו בהצלחה בערוצי ההפצה שהקימו בהשקעות ובזמן רב תחת שם המותג שלהם.
בין פריטי המידע שחשוב לאסוף, ניתן לציין בעיקר את פוטנציאל הפעילות, מוצרים זהים ומתחרים בשוק, רמות מחיר בכל אחד משלבי ההפצה, תווי תקן ואישורים
אומרים שאין טוב ממראה עיניים ולכן עומדות בפנינו שתי אפשרויות, האחת היא להכין הדמיות שיציגו את המוצר ויכולותיו והשנייה היא לפתח אב טיפוס ראשוני, בשני המקרים חייבים לוודא שהכלי שאותו הכנו מציג את היכולות, יתרונות והחדשנות של ההמצאה שלנו.
מבחינה עסקית עדיף לגשת לפגישה עסקית עם אב טיפוס עובד שמציג את אופן הפעילות ומעוצב ככל שניתן, אך לעיתים ההשקעה הזו אינה מצדיקה את עצמה, בעיקר ברעיונות שגם הדמיה ממוחשבת נוכל להציג את ההמצאה בצורה הטובה ביותר. .
במרבית המקרים החברה אינה מחפשת את העיצוב אל רק את הקונספט של המוצר, כי הרי את עיצובו היא תתאים לקו מוצרים שהיא משווקת כיום ובהתאם לשיקוליה העסקיים ולאסטרטגיה אותה תבחר עבור המוצר.
המטרה בכל ההכנות הינה למכור את ההמצאה שלנו לחברה היעד אבל בטרם נבצע פנייה לחברות היעד יש לשקלל את כל הנתונים העסקיים לכדי ביצועים פיננסיים אשר מטרתם היא להעריך ולאמוד את הפעילות הפיננסית של החברה שתרכוש את המוצר וההכנסה הנוספת שהיא עתידה להכניס וכמובן את הרווחים שהם ייצרו מזה.
אחד הנתונים החשובים ביותר היא אחוז התמלוגים או המחיר שאותו אנחנו עתידיים לדרוש מהחברה הרוכשת, המחיר אותו נדרוש צריך להיות נגזרת מהרווח העתידי של חברת היעד, לאחר מכן אותו נמיר לתמלוגים ממחיר או אחוז שחברת היעד תמכור.
עלינו מוטלת המשימה להציג להם את כדאיות הרכישה, אחרי הכול הם משקיעים בהמצאה שלנו, וכמו בכל השקעה יש צורך להציג איך מחזירים אותה ואיך מרווחים ממנה.
הצעת הרכישה שלנו לחברת היעד יכולה להיות במספר סוגים ודרכים, המקובלים ביותר הינם, אחוז המחיר הייצור של המוצר החדש, אחוז ממחיר המכירה של המוצר ותשלום חד פעמי או שילבו בינהם, ההצעה משתנה בהתאם לסוג המוצר, סוג וגודל חברת היעד וכד'.
לאחר כל ההכנות, שחשוב שיהיו מקצועיות ככל הניתן, כי הרי החברות יעד יודעות את הנתונים, יש צורך לבצע פניה מסודרת אליהן, הפניה צריכה להיות באמצעות מסמך שיווקי שיגרום להם להביע עניין ולתאם פגישת היכרות, משם תהליך המשא ומתן תלוי בך ובצוות המקצועי שמלווה אותך.
הדרך אומנם קשה ואורכה אבל ההתמדה משתלמת מאוד בסוף.
לשאלות ופניות בנושא מכירת זכויות ניתן לפנות אליי במייל: Avic@yam-net.com
בהצלחה,
* הכותב הנו אבשלום כהן,
מנהל השיווק של חברת י.ם. הזדמנויות עסקיות - חברה לייזום עסקים ופיתוח מיזמים.
http://www.yam-net.com טלפון: 03-5615123 פקס : 03-5615129
בהצלחה,
* הכותב הנו אבשלום כהן,
מנהל השיווק של חברת י.ם. הזדמנויות עסקיות - חברה לייזום עסקים ופיתוח מיזמים.
http://www.yam-net.com טלפון: 03-5615123 פקס : 03-5615129